Friday, October 19, 2012

Its Friday

Salam, arini Jumaat yg ditunggu2. Sebab esok adalah hari minggu. Tp tak best nak lepak sana sini. Sebab belum gaji, yg ade tu utk kecemasan dan cemas yg sama waktu dgn nya...Hehe! So, mggu ni aktiviti tak dpt dikesan kemana. Maybe ke Alamanda beli Tiramisu Choc kat Famous Amous. Suka betul aku ngan coklat tu. Addicted! dorang tak suka, so aku balas la sorang2.

Pagi ni, sarapan kakitangan kontrak sponsor. Alhamdulillah, moga rezeki korang bertambah. Dapat kerja tetap utk mase depan. Menu pg ni, nasik lemak, ayam goreng, roti jala menjala la hari ni. Dan Kak Zeti (PA Boss) buat pulut bersama sambal tumis ikan bilis dan ikan terubuk masin goreng. Mmg sedap. Menom pulak teh tarih. Memang terangkat kaki dan tangan. Eh lupa, ade kuih seri muka juga. So, aku makan roti jala 2 ketoi, pulut dlm 2 sudu, bersama sambal tumis dan 2 cawan teh tarik! camner nak diet, makan tak hengat.

Ikotkan hati mmg nak diet, tp kekadang mcm takleh stop nafsu mkn. 2 hari berturut2 aku beli Chocolate Fudge kat SR. Sebab aku selalu beli Indulgence jer. Ubah selera pulak. Alasan utama beli Zharif laa...suka agt makan kek. Tp aku ada baca, Ustaz Don bgtau kanak2 tak elok makan benda manis nnt lembab. Takut juga. Tp tak pa lah sekali sekala. Semalam aku puasa. So, complete set la share ngan Zharif. Aku dah puasa ganti 2 hari. MAsih byk perlu diganti. Setiap mggu wajib puasa 2 hari. Bg mengurangkan beban jumlah yg tertunggak. Insyaallah aku boleh laksanakan. Puasa ni bagos sebab aku boleh kontrol makan.

Kadang2 lunch aku amik sikit ja. Lepas kul 3 lapar, balun roti tak hengat. Ate, diet ape la yg aku amalkan ni. Caca marba. Sikit pon tak rasa mcm diet. Tak pe lah kena slow2, google, tgk blog kwn2 yg diet. Kot2 berhasil. Diet ni sbenarnya pd aku kena disiplin kuat. Harap2 aku akan dapat mendisiplin kan diri sebaik  nya! caiyok2.

** ni gambo masa na khatankan Sofia di Klinik Az-Zahrah, Bangi (tgk betapa gemuk nya aku)
** ni gambo masa bawak main2 kat dataran Masjid Putra**

3 comments:

  1. yg 1st tu mmg nampak mcm mak² sgt, yang 2nd dah slim sket. dan skrg nmpak slim banyak. hehe =p

    ReplyDelete
  2. kak iza: mmg pon gambo atas nmpk gemok

    ReplyDelete