Wednesday, October 17, 2012

Sedih yg tak terucap

tak tau nak mula dari mana. Memula aku tanya kakak aku raya mana? jawapan dia 'kakak tak blk raya' sebab raya jumaat membawa kpd sabtu dan ahad.cuti singkat. So, aku kata tak per lah. Then mggu lepas tanya lagi, dia kata blk Sg Siput. Aku pon decide nak raya Kedah lah. Kira ada lah orang raya ngan Mak, Apak kat kg. Aku tak risau.
 
2 hari lepas sms pasal Sofia, campor2 pelbagai isu termasok tudung Fareeda....tup tup termasok bab raya sekali lg. Was2 ngan Kakak aku sorang nih. Haha! dasar! Dia kata tak balik Perak, raya Kelantan sahaja. Abis lah sian Mak aku raya berdua je ngan Apak. Kak Ngah mesti kerja, So mak pon beraya la ngan ank2 Ngah 3 org tuh.
 
Bila mintak tukar turn raya Perak, tak dapat. Mula la rasa ketidakadilan. Mmg la saya yg decide, tp plan bertukar bak kata Boboiboy. Dah tu hadap jer lah. Nak buat camner, kereta tak pandai drive. Takkan nak marah Kakak aku, dia pon isteri, mesti follow suami. Ish serba tak kena. Aku dah start rasa hari ni hambar jer. Adik beradik belah husband mmg berkumpul raya pertama. Raya kedua semua balik dah. Sebab depa kawen satu wilayah. Kedah-Penang je wilayah depa. Jd aku lah menantu paling jauh, Kalau balik sana raya kedua mmg takder sapa. Takkan nak halang depa. Sebab raya sana meriah sbb ank sedara ramai. Sebab adik beradik aku 3 jer. Semua perempuan. Ank sedara baru 8 (termasuk zharif dan Sofia).
 
Sorry la Mak, aku hanya isteri. Dah la miskin, harta pon takder. Arghhh stresssss nya! Nak raya ngan Mak! sayang mak........kalau dh takdir aku raya selamanya kat sana pon, hadap je lah. Tp aku cuma berharap ada keadilan jugak la untk aku. Mana tau aku mati, dah kempunan. Selamat Hari Raya Aidiladha.

1 comment:

  1. entri ko buat aku serba tak kena jugak jugak.. tapi mujur taun nie turn aku raya umah mak dan apak sendiri =)

    ReplyDelete