Tuesday, July 10, 2012

ho Yeah, i'm back

KELAHIRAN NUR ZAHIRAH SOFIA BT ZAINURIN
salam, lama sungguh bersawang blog aku nih...so, dari mana nak mule nih? sementara anak2 tido, update sket blog nih. so, nak jimat mase aku taip serba rengkas ttg diri aku skrg nih
-aku selamat melahirkan Nur Zahirah Sofia Bt Zainurin pada 12/6/2012 di Hospital Putrajaya, 3.11 kg, genap 38 minggu. Kena bersain 38 minggu memandangkan masa check up minggu ke 36 doc sahkan aku Placenta Previa Type II(uri bawah)...so, 2 minggu dok spital menghabis sisa waktu terakhir kat sana..haha...(sepatutnya due date sama besday ngan aku 27 jun apekan daye dia lahir awal)s0, caesar pd 12/6 org pertama giliran pd hari berkenaan.Nebes!

-masa doc bgtau kena tahan wad for 2 weeks, dpt berita nenda tersayang menghadap ilahi...(skit tua) sgt la sedih memikirkan keadaan diri yg takleh travel jaoh,high risk....so, tersangat la sedih. Otak pikir nak tinggal Zharif yg masih menyusu badan, camner la nak tido tanpa dia. Alhamdulillah, semua ok. Tp hosp putrajaya tak benar budak masok wad untk melawat, so aku curi2 keluar sbb kalau masalah uri tak bleh turun bawah, So curi2 jer lah kih3

-so, duk spital berkawan la ngan mereka2 yg punya masalah mcm aku(dpt sebilik ngan semua kawan yg uri bawah)...hari yg ditunggu tiba.disorong ke OT macam menyerah nyawa.pasang wayar...bius sana sini...masok tiub kencing. yg lawaknya masa caesar jantung aku berdegup laju...doc tegur, dahi aku berkerut...haha...depa suh mengucap, berzikir(bagus depa dlm OT)....dlm 30 minit Zahirah keluar.Aku tak kisah jantina...asalkan sihat sempurna.Hepi sgt...aku tersangat la takut n trauma sebab lepas operate turun je katil esoknya, parut luka tu keluar darah.nurse tu amik plaster then tempek je atas plaster yg kena darah tu...ya rabbi takut seh!....so, aku cuma berharap masa doc cek esok nya darah tu kering la hendaknya.

-nih part balik rumah, zharif ayah dia amik kat umah bs. dia masih blur nape ade baby. still buat hal dia...tgk dari jaoh.tp bila aku baring atas katil, dia datang baring seblah,yg taktahan dia still ingat 'nenen' remuk redam hati. igt nak bg, hasben kata takpayah lah,lg 2 bulan dia nak masok 2 thn. so, aku pon tak ler bg...tp kalo tgk keadaan dia mase tu sgt la sebak rasa hati.

-lepas kelahiran zahirah syukur sgt, zarif bpleh panggil "mama,ayah, adik,pah, atok" byk perkataan dia boleh sebut...cuma ada jgk pelat2...dan kami dah selesaikan aqiqah untk zahirah(kambeng sekor) dan tunaikan sebahagian lagi part utk zarif(dulu buat sekor jer)

BESDAY
-hasben bg iPhone...siap buleh mintak nak kaler putih casing kaler pink.Hepi!

2 comments:

  1. cian zharif.dh ada adek ni sure dia membawak diri kan.eni dh blk dok putrajaya ke ni?

    ReplyDelete
  2. iphoneeee??? saya sgt jeles.. sekian.. hahaha

    ReplyDelete