Tuesday, June 15, 2010

Erm alahai biskut makMur

hari ni aku dh dpt biskut makmur yg aku order...rasa nya kurang dari 50 bijik dlm bekas kuih tu... apa yg nak aku kongsikan ialah mahal nyer biskut tu sampai rm25...kalau lah reti buat, tak la terasa sgt...nak wat camner, teringin masa mengandung ni mengatasi segala2 jenis makanan yg ada di pasar malam...haha...tp smlm aku try buat karipap kentang...inti karipap masin sikit menurut hubby n satu lg, dia kata kulit nye tebal haha...walaupun segan tahap cipan, tp aku wat selambe je lah...nama pun baru belajar buat tue...mak2 kita pun pandai masak asalnya dari tak pandai jgk kan??? jd jgn patah semangat n nak perbaiki diri aku...esok2 senang, anak n hubby nak mkn ape2 terus buat jer...
berbalik kepada biskut makmur.....aritu aku bawak balik kg ade la kuantiti dalam 12 bijik...mak aku kata sedap...tp aku pn heran naper la aku dok teringin sgt kat kuih berkenaan...hehepadahal sblm mengandung, aku tak berahi sgt pada kuih tu...itu namanya kesan pembawakan baby....tgk la pasni kot2 tak teringin nak mkn biskut tue... lawak kan???
tp aku nak merepek lg ni...sementara tggu hubby amik aku ....ptg ni singgah pasar malam nak beli daun pisang (bukan nak mkn dlm daun pisang tau!) nak bakar ikan dalam daun la...hehe...sebab pg td nampak kak iera bawak air asam...mcm sedap jer...tp segan nak amik sebab aku ni kalo mkn kene byk...so, aku dgn merendah diri nye tak mo kacau air asam tu....harap2 aku n hubby dpt mkn dgn selera yg tinggi...semestinya!!!!
(p/s: memandangkan aku meninggalkan blog terlalu lama, nnti aku post gambo2 persiapan menyambut little prince or princess dlm blog ni)

No comments:

Post a Comment