Monday, July 30, 2012

kisah: cucur udang, kuih lopeh dan kasut

Salam, wahh arini dh 10 puasa. Means ada 20 hari lg nak raya. Semua sengih bila sebut raya. Aku pon syok. Tp skrg bkn nak citer ttg part raya kat mana atau kuih berapa balang....its about tajuk kat atas tu...
cucur udang.
Mcm ni, hasben aku ni peminat tegar cucur ni time puasa. Kalau bleh hari2 nak mkn benda yg sama. Yg tak best nya kena da kuah kacang. Dan, aku sgt la 'jemu' nak buat menda alah tu sejak dah beranak 2. MMg berdosa nak nyalah kan deme 2 ketui ni. And atas alasan tak cukup masa, aku pon kdg2 tak terbuat paberet hasben aku ni. And tak tau kenapa, sejak 2 menjak ni aku 'ter' sangat tension nak masak mender nih. Kdg2 sampai berkata dlm hati " apa la best nya cucur ni?" dan mcm2 lg....Yes, mmg aku penat, layan ank.Tambah Zharif punya noti jgn cerita. Tp yg best pasal Zharif tak penah babab Adik dia. tu jer.Berbalik kpd cucur td, kdg2 dah bancoh, tp tersangat lemau nak menggoreng kannya. Sampai setiap kali nak tido aku berdoa agar aku rajin buatkan cucur nih. Punya la takut dose kalau menghampakan permintaan ccur dia tuh. Sampaikan tu nmpk ketidak ikhlasan masak cucur tu(tgk pada kaler cucur laa)

kuih lopeh
Boleh kata tiap posa nak mkn kuih nih, Kali pertama suh dia beli, mmg hancuss. Dengan mentah tekstur pulut, dgn kaler leak pewarna. Mmh tak sedap. Hari berikutnya, siap pesan "bang, cari kuih lopeh yg semenggah sikit yea" pandai request nak yg best. Kawan tu suh buat cucur, malas! bersalahnya rasa. So, tiap kali mkn kuih lopeh ati mula teringat cucur tuh.

Kasut
Semalam p JJ Equine, saja jln2 tgk2 sale. Takder berkenan. Termasuk baju budak. So, belek2 kasut, terjumpa la hat yg berkenan. 59.90 cap SOLE. Aku pon tak penah dengar cap tu. Main beli jer. Yg berkesan kat hati hasben aku dh lameee tak membeli kasut. aku rasa bersalah jgk mengenangkan aku jer beli, dia tidak. Huhhh hati aku sgt nipis hati ni skrg...hehe

1 comment: