Tuesday, February 21, 2012

Kebetulan?

cerita 1: Sambal belimbing versi Pahang
Cerite nye: camnih...semalam kawan sepejabat aku nama kak zeti(preggy mommy) mengadu masa tgh nekpes...actually aku dh mkn.disebabkan suka dgn sambal belimbing pahang, aku sebat juge bekas dia( tak malu kan)...
dia: akak sakit perut...perut mengeras je dari mlm td...
aku: gesa dah slalu tu ntah2 dah bukak kot...dah nak besalin kot
dia: maybe lah...akak ada cekup esok(selasa) tp nak g arini...rasa semacam je...
aku: ok...(dia udah kabo pas mkn basoh tupperware pastu simpan...sebab dia nak g KPMC for checkup...)
sangat sedap tau sambal belimbing dia...suke sangat...pedas, masam masin suma cukop...pulak org bg pree, marbeles! mak suka!
ok...arini selasa.mmg teringin nak bikin sambal belimbing sendiri.sbb kak zeti buat tu kecor aor lior kome weh!....nak dijadikan kebetulan, aku mmg nak search resipi ni...mmg rutin akn bkak blog masakan si tiffinbiru tu ler....taraaa...mmg dia hapdet resipi tu...mmg aku suka! rasa nak timang2 jer mat gebu tu...(larat ker) agaknya kebetulan dia mmg buat resipi...dan aku pulak teringin ya rabbi nak buat...aku pon buat! jadi.tp lamanya nak ttgu ayor belimbing kering! bengkak kaki mak...mak ni spesies kalo ngandung tak bleh berdiri lama( normal la tu)...nasib sedap, kalo tak jd, aku lempor kuali ke bawah dr tgkt 7(tak hengattt) kih3
yg paling best blk keje, buat ayat..."abg moh pegi pasar mlm nak beli belimbing buluh...dia jwb "tu jer??? abg nak blk.pas maghrib abg gi"....sementara dia blk, aku dah siap bahan2., and didih air dalam periok!...so, bila dia balik basoh je belimbbing..buang kepala dan ekor, lempor je dlm kuali...
(kak zeti telah selamat besalin petang isnin 3.30 ptg, baby boy...iman ukail asytar bin abd halim)

No comments:

Post a Comment