Wednesday, June 30, 2010

Gulai Ketam Masak Lomak Cili Padi Kak Mala....

Sebenarnya smlm masa breakfast ngan Kak Mala, dia makan nasi puteh ngan gulai ketam masak cili padi...nak di jadikan cerito, mlm td aku terkonang kan keenakan ketam yg kak mala makan tu....tp masa balik keje smlm tak la pulok aku g pasar malam spt kebiasaan...so nak ditambahkan kesedapan cerita kat blog ni, aku dtg opis pg ni, Ijah si kawan aku pun teringin kan ketam kak mala...haha...kebetulan...pastu kami ni suka sgt kalo teringin nak makan sesuatu, kami akan dapatkan bahan nye sat tu jgk...jeng3...dh kul 12.30pm....aku teman Ijah buat urusan bank, pastu zrommmm ke pasar presint 8 beli ketam, santan, kunyit idop, serai...ketam pulak tak ade! camne ni Ijah???? pastu kami ke Alamanda mencari ketam...mahai nak mampuih Rm 22 sekilo...tp takpe lah dh nama benda makan, nak berkira pun watpa...cehhh ayat mak mentua aku....
So, segala mender dah beli, tinggal balik nak masak n mencekik jo lah...erm...tak sabar nyer nak masak ketam untuk malam ni...semoga hubby makan dgn penoh selera...oleh yg demikian nama resipi ni aku taruk nama Kak Mala...haru biru jadi nye bila dh sampai opis, enset Ijah hilang...kelam kelibut di buatnye! haha
p/s:>>>>nnti aku upload gambo ketam n the gulai....

No comments:

Post a Comment