Friday, November 9, 2012

Salam Jumaat

Wah cpt betul masa, dah Jumaat. Hari ngam2 sampai opis 7.56am. Hari ni aku telah melakukan sesuatu luar dari kebiasaan. Iaitu menyidai kain waktu pg. Kesannya, semua jd lambat.
Siap mandi pastu sidai kain. Zharif pulak tak mau mandi! perlu dipujuk, dicium2, dipolok2 adeii...nasib baik husband pandai bab pujuk ni. Aku???? tebal rasa nak cubit jer peha dia tu. Last2 husband pujuk dia masok bilik air. Servis bertukar tgn, aku mandikan Zharif.
 
Selasa gaji. Selesai la semua urusan bayar membayar ni. Pengasoh pon bayar cpt, malas tangguh. Husband suggest bayar cpt. Sbb dia tau bini dia ni caner. Haha. Part parent pon dh bg. So, balance tu nak kena jimat. Tak der la kata terlalu mewah, tp sederhana jer lah. Sebelum ada Sofia aku just bayar duit pengasoh utk Zharif jer. Yg lain husband settle.So, balance tibai la beli apa pon.  Skrg bayar 2 org sekali. So, balance paham2 jer. Tp cukup2 jer la. Walau tak mewah, tp alhamdulillah. Ada simpanan utk ank2 dan diri sendiri utk cemas2 yg tak dijangka. Ngeh2.
 
Tgk kawan2 pakai kereta best2, tudung mahal, baju cantik, kasut lawa+bersilau milau, terbit juga rasa teringin. Makan best2, cuti sana sini. Ape kan daya. Tgk opis mate pakai Coach ribu riban, argghh betapa bertuah mu kakak! Ada yg pernah cakap ngan aku, bini dia maintainan tinggi setaraf maintainan kereta! wah! pakai bedak cap apa? Aku just dengar je...angguk2. Silap la cerita kat aku yg tak der class ni. Takder sambutan pon kalo story kat aku.
 
Apa pon, aku bersyukur sgt, aku bahagia dgn hidop skrg. Aku tau husband pon kerja keras nak bg kami hidop selesa. Tp akur dgn apa yg kami ada. Yg penting Zharif n Sofia dpt hidup selesa. Ish, banyak pulak perenggan entry kali nih. Saja nak merepek2. OK LAH BYE!
 
 Adik dh boleh meniarap sendiri...
muka Abg tgh marah Mama amik gambo dia

No comments:

Post a Comment